DEVAM: 106. Hayız
Halindeki Hanımına Cima Dışında Kişinin Yapabileceği Şeyler
حَدَّثَنَا
مُسْلِمُ
بْنُ
إِبْرَاهِيمَ
حَدَّثَنَا
شُعْبَةُ
عَنْ
مَنْصُورٍ
عَنْ إِبْرَاهِيمَ
عَنْ
الْأَسْوَدِ
عَنْ عَائِشَةَ
قَالَتْ
كَانَ
رَسُولُ
اللَّهِ صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
يَأْمُرُ إِحْدَانَا
إِذَا
كَانَتْ
حَائِضًا
أَنْ تَتَّزِرَ
ثُمَّ
يُضَاجِعُهَا
زَوْجُهَا وَقَالَ
مَرَّةً
يُبَاشِرُهَا
Aişe (r. anha)'den,
şöyle demiştir: "Bizden biri hayız olduğunda, Rasulullah (Sallallahu
aleyhi ve Sellem) Ona (diz kapağı ile göbeği arasını örtecek) bir izar
(peştemal) bağlamasını emreder, sonra da kocası onunla (aynı yatağa)
yatardı."
(Esved) bir defasında
("onunla yatardı" cümlesinin yerine) "cildini cildine dokundururdu"
demiştir.
Diğer tahric: Ahmed b.
Hanbel Müsnedinde
AÇIKLAMA: el-İraki.(....) "sonra kocası beraber
yatardı” cümlesinin sadece Ebu Davud'ta
olduğunu, diğer imamların bu cümleyi rivayet etmediğini söyler. Ebu Davud'un
rivayetindeki "kocası" kelimesinden
murad, ya Rasulullah (s.a.v.)'dir, kelime zamir yerindedir; ya da Hz. Aişe
"Bizden birine emrederdi” derken Rasulullah'ın hanımlarını değil, bütün
müslüman kadınlarını kastetmiştir. Buna göre (...) dan murat sadece Rasulullah
değil, hayız olan kadının kocasıdır. Yani Rasulullah, bütün müslüman kadınlara,
hayız olduklarında üzerlerine bir izar (peştemal) bağlayıp sonra da kocalarının
kendileriyle beraber yatmalarını emretmiş olmaktadır.